Somedays I love

Vet lite mer om mig.
Vem är Matilda? Jag är en tjej, nyfyllda 16 år. Älskar allt inom foto & sång. Skriver blogg som handlar om ett ganska tråkigt liv, men skriver mest för att nära och kära ska kunna läsa. Det är ju trots allt därför jag skapade en blogg, eller nej nu ljög jag. Jag skapade den en gång när jag hade tråkigt. Jag har väl haft ca 4-6 bloggar tidigare men som jag tagit bort. Ville hela tiden förnya mina bloggnamn.  Jag kör mitt eget race, klär mig i min smak och ja, jag är väl lite annorlunda. Men samtidigt så tycker jag att det är bra att det finns någon som vågar sticka ut ur mängden, inte orka bry sig om vad andra tycker. Ja vem vet.  Jag är en tönt som egentligen inte har ett så värt liv. Men försöker leva det ändå, och ta vara på varje dag så gott som det går.

Hur började jag att sjunga? ja, jag gick till musiken i sexan. Nervös liten skitunge, som knappt vågade öppna munnen. Men sjöng gjorde jag iaf, lät ju inte bra alla gånger, om ens en gång. Hade till en början Agneta som sånglärare, men fick sedan byta till Anna-Lena. Vilket gjorde allt mycket lättare. Har kännt henne sen jag var väldigt liten och när man känner någon väl så blir ju det mesta ganska mycket lättare. Jag kommer sakna henne när jag går ut nian, men samtidigt så tänker jag ta med mig det hon har sagt till mig och det hon har lärt mig.  Hon är bäst. Men ja, sen har det bara rullat på. Har fått mer kunskap om musik, och lärt mig en hel del nytt.  Men ja, jag är ingen stjärna. Jag är inte bäst, men älskar att få hålla på med det. Och så länge jag vill hålla på med det så tänker jag fortsätta. Oavsett vad någon annan säger!
Hur började jag att fota? Jag kan inte riktigt svara på det, jag minns inte. Men jag vet iallafall att mamma fick en kompakt kamera i födelsedags present utav pappa tror jag. Och det var väl där det började. Tyckte att den där lilla tekniska saken var intressant och ville bara veta mer utav det. Idag fotar jag med en Systemkamera Nikon D40, det är inte en värsting kamera. Utan en nybörjar kamera. Men den funkar fint för mig. Har dock bara ett Objektiv 18-55. Ska investera några nu när jag får pengar, ska sommar jobba och sånt. Hoppas jag får in några tusenlappar iallafall! :)

Där har ni lite fakta om mig. Ganska ointressant dock! Nu ska jag baka chokladbollar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0