ISVAK 30/3 -10

Idag hoppade Åseles & Doroteas 9:or isvak. Gick bra, men jag skrek mycket. Jag hade lovat mig själv att inte skrika, så varför gjorde jag det? jo, för att det var svinkallt!  Kallast vart det sen när man klev upp ur "badet" Har dock inga bilder därifrån. Men Olivia filmade, ska väl be henne lägga upp den någonstans så kan jag visa den här i bloggen sen :)  hehe.

Vi hade som fyra stationer idag. Först hade vi något inom Fjällräddning. Först skulle man stampa med någon pinne och hitta en väska, sen skulle man gå med någon "sökare" och hitta en "person". Efter det så skulle två stycken gömma sig i en snögrop, snögrotta (ja, kalla det vad ni vill), och en skulle sitta bakom "snökullen". Ebba och Anna gömde sig i snögropen, och jag satt bakom snökullen. Sen skulle en hund hitta oss, jätte duktig hund. Jag ska försöka få lika bra plin på min egna hund när jag blir äldre ;) haha, man kan ju alltid hoppas. Men sitt ska den då kunna.

Efter det hade vi Isvak.


sen hade vi typ Första Hjälpen, där skulle man typ rädda en person som kört tokigt med skoter. haha, alltså gjort illa sig. Sen skulle vi bära in personen i någon form av pulka, därefter satt jag och anna oss i den med "sjuklingen" och åkte iväg. Kan bara säga att vi ramla. Haha, Anna ramla ju rakt på personens face med haha. Innan vi for så var vk och tog kort, ville helst inte vara med, men ja. Får väl se sen då :p haha!

Sist hade vi Snöskoter, vilket var skittråkigt. Höll på somna.

Lärorik dag, men smått dryg. Och måste bara påpeka att min klass är bäst, alltid roligast och alltid full fart på. Kärlek på er mina omogna apelsiner! hihi, jag ingår också i ordet "omogen" Men huvudsaken man vet om det själv så är det ingen fara med det ;)
Jag har just suttit och pluggat lite på biologin, jag ger upp nu. Kunde allt när mamma förhörde mig, bara jag får bra på det. Men knappast. jaja, här kommer lite bilder.


Olivia, Mattias,Amanda

Anna & Lovisa

Ebba! :D Min badkompis ;)

Trötta? ja, antagligen. Även jag är det.

fick en glad påsk kyckling utav anette , hihih söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0